viernes, 4 de noviembre de 2011

Un comentari dirigit a "Kuentalibros"...

Vull dedicar aquest petit espai a fer una dolça reflexió a Kuentalibros, un projecte que em pareix meravellós alhora de fomentar la lectura a totes les edats. Es tracta d’una pàgina web oberta a tothom, ja que permet realitzar una espècie de fitxa virtual i digital de lectura des dels més petis, passant pels universitaris, fins a qualsevol adult que s’ho proposi. Això és així, perquè un llibre sempre serà un gran amic, tal com ho expressa el següent vídeo:



Però realment, a banda d’escriure per fomentar la lectura i les ganes de llegir a tothom, ho faig per expressar la meva emoció, alegria, satisfacció i plaer que s’obté quan un treball de lectura és publicat virtualment. Per això vull donar les moltes gràcies al projecte Kuentalibros, per obrir-nos les portes a les meves companyes d’universitat i a mi, i compartir el nostre primer treball del grau d’educació infantil. Un treball fet amb molta il·lusió, esperança i esforç (que ha valgut la pena, sense cap dubte), basat amb el llibre Va de mestres d’Ollé i Sangrà. Estic tant contenta d’haver conegut una eina com aquesta, que l’espero utilitzar sense cap vacil·lació per als meus futurs alumnes. En la meva opinió, la motivació cap a la lectura sempre és més gratificant si no es guarda simplement la tasca realitzada dins d’un calaix. Per això, s’ha de treure a l’exterior, mostrar la creativitat de cadascú, no amagar les possibilitats i capacitats pròpies, i utilitzar per damunt de tot la imaginació. “Fer volar la imaginació”, això és el que es tracta. A més, això és el que agrada sobretot als nens.


Volar, soñar, desear...

http://www.flickr.com/photos/emiliagarassino/3828301696/


Per un altre costat, no hauria sigut possible trobar el meu espai a Kuentalibros, si no hagués set per l’ajuda de la meva tutora: Gemma Tur Ferrer. Per tant, a ella també li envio les gràcies i l’enhorabona per tenir iniciatives tant espectaculars i fantàstiques. També per introduir a les seves alumnes al món de les TIC i fer augmentar el nostre entorn personal d’aprenentatge (PLE).

Ara m’he dedicat a reflexionar la meva profunda alegria cap a Kuentalibros individualment, però haig de dir que també hem fet una reflexió grupal que queda molt ben expressada en la pàgina que s’han penjat els nostres treballs:

“Buenos días,
Estamos en clase y os escribo en nombre de todo el grupo. Queríamos daros las gracias por dejarnos compartir nuestros trabajos y la enhorabuena por la iniciativa que habéis tenido con el proyecto de Kuentalibros. Estamos muy emocionadas por el hecho de que nuestros trabajos salgan de estas pequeñas cuatro paredes, de esta forma estamos aprendiendo de manera exponencial. Gracias por leernos y esperamos seguir en contacto.
Un saludo desde Ibiza.”

Això mateix, una gran salutació des d’una illa petita, però amb un enorme interès cap a la lectura, Eivissa. A més, aquesta afició sempre serà més possible gràcies a iniciatives com Kuentalibros! El meu treball ja ha set publicat allí i el vostre? Jo no puc parar de llegir!







Eva Torres

No hay comentarios:

Publicar un comentario