sábado, 28 de julio de 2012

Formant-me com a persona i professional...


Totes i cadascuna de les assignatures cursades aquest primer curs, m’han servit per formar-me com a persona i futura docent. Això no obstant, aquesta formació només es troba en els inicis de la seva primavera, i continuarà al llarg de la meva vida. 

burgundy yarrow flower buds

                                http://www.flickr.com/photos/martinlabar/3229508551/

Des del meu punt de vista, sempre s’ha d’estar disposat a formar-se, i mai perdre’n la il·lusió. Les dues assignatures que especialment m’han ajudat a formar-me i adonar-me de la importància de formar-se, han estat Organització i Gestió Educatives, i Sociologia, Convivència i Educació.

He après la importància de planificar i organitzar la meva vida personal i professional, el paper vital que té gestionar el temps i el recursos, saber aprofitar cadascuna de les oportunitats que es presenten per aprendre “a ser”. 
Gestión del tiempo 1
                                     http://www.flickr.com/photos/43657698@N04/4312192320/

Des de sempre he estat una persona que li ha agradat planificar-ho i organitzar-ho tot, però ha sigut ara, quan m’he adonat de la necessitat d’organitzar, planificar, estructurar, classificar, compartir, solucionar diverses situacions conflictives, treballar en equip, comunicar-se amb els demés, portar a la pràctica valors ètics i principis cívics, i una llarga llista més.

Tot l’esmentat em servirà per al meu futur docent. Hauré de dur a terme totes les accions anteriors, i aprendre a comunicar-me amb els altres docents. Una de les meves funcions com educadora serà, també,  no només proporcionar-me instruments a mi mateixa, sinò aportar als ciutadans més joves, eines i recursos perquè es desenvolupin com humans competents i racionals, que defenguin la justícia, la tolerància, la solidaritat, la cooperació, i tots els Drets Humans en general, així com els valors morals i polítics. Però perquè això sigui possible, com a model per als meus alumnes, també ho hauré de dur a la pràctica. En la meva opinió, això també és el que ens intenta dir l'autor Freinet: 


"No podéis preparar a vuestros alumnos para que construyan mañana el mundo de sus sueños, si vosotros ya no creéis en esos sueños; no podéis prepararlos para la vida, si no creéis en ella; no podríais mostrar el camino, si os habéis sentado, cansados y desalentados en la encrucijada de los caminos". 

Abans d’iniciar els meus estudis, no hauria pensat que tingués tanta importància formar els individus des de que neixen, per tal que puguin desenvolupar-se en societat, i encara menys, que tingués tanta importància la meva formació per a les futures generacions. Aquí teniu un vídeo que he trobat que ens fa reflexionar sobre la importància de la formació docent: 



I per acabar, un altre vídeo! En aquest últim cas, creat per les meves companyes i jo. Es pot observar com ha canviat la manera de dur a terme la formació de les persones. Esper que vos agradi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario