sábado, 28 de julio de 2012

Viure la música...


Una de les meves experiències més gratificants i que he pogut viure amb ulls d’infant, l’he trobada en l’assignatura de música. Concretament, en una de les tasques que a les meves companyes i a mi ens havia set encomanada. Des del meu punt de vista, aquesta tasca representa el meu aprenentatge musical obtingut en el primer curs.

 Es tractava de crear una nova cançó infantil per nosaltres mateixes, on a més de la lletra, també hi havíem d’incloure el ball, la disfressa i un contingut educatiu que pretendríem ensenyar com a mestres. El resultat final l’havíem de mostrar davant tota la classe. Nosaltres vàrem elegir la temàtica dels colors, i la sensació que obtinguérem de la nostra pròpia creació va ser espectacular. Aquí teniu el vídeo:



Puc afirmar que les meves companyes i jo, vàrem poder viure la música, de la mateixa forma que ho havíem fet quan érem molt petites. El que més em va sorprendre, va ser el fet que no importava ser un nen petit per viure la música des d’una altra dimensió més innocent, sinó que el havíem creat, també feia gaudir els adults com infants. "En la música todos los sentimientos vuelven a su estado puro y el mundo no es sino música hecha realidad" . Arthur Schopenhauer (1788-1860), filòsof alemany. 



Abans de poder viure aquesta experiència, no pensava que la música pogués causar tantes sensacions i emocions. A més a més, em va servir per adonar-me que amb la música, els nens també poden aprendre.
Això em fa tenir en compte la importància que té com a docent, el fet que es visqui la música conjuntament amb els infants, i em fa reflexionar sobre molts d’aspectes més: la importància d’utilitzar la veu, el cant i el ritme per dur a terme una altra forma de comunicar-se, la importància de gaudir i viure les distintes expressions musicals, el gran protagonisme que té fomentar el moviment del cos...

Des del meu punt de vista, si els docents no vivim la música, contribuïm a apagar la passió que senten els nens i nenes cap aquesta, i encara més, a apagar una forma d’aprendre i ser educat. Com diu el filòsof Friedrich Nietzshe: "Sin música la vida sería un error". 

No hay comentarios:

Publicar un comentario